Sunday, September 16, 2012

Kenapa Tak Marah Kate Masuk Ke Masjid?



SEALAM PERASAAN

Kate dan suami memasuki masjid.
Bekas setiausaha politik kepada bekas Perdana Menteri Malaysia menghantar sms kepada saya mempertikaikan kenapa kunjungan puteri di Raja Britian Kate Middleton dan suaminya Putera William ke masjid berhampiran KLL tidak dibantah dan diterima seadanya.

Tanya beliau mengapa umat Islam yang sebelum ini bagaikan histeria memarahi pemimpin DAP memasuki ke surau dimaki hamun dan dikatakan mencemari Islam.

Kaki Kate yang mugil melangkah tangga masjid.
Tanya beliau apakah kaki mugil Kate suci dari kaki pemimpin DAP itu? Apakah bezanya kaki mugil dengan kaki kematu? Beliau juga menyuruh saya membelek gambar-gambar terkini Kate yang dipaparkan dalam majalah Closer yang boleh diakses menerusi internet.

Memang dalam paparan gambar itu Kate memasuki masjid. Sekeping gambar menunjukkan Kate berjalan menaiki tangga dan kedua belah kakinya nampak jelas. Gambar itu juga turut memaparkan kasut Kate yang diletak di atas tangga.

Saya yakin gambar kaki dan kasut Kate yang diletakkan di atas tanggan beralasankan permaidani tidak disiarkan dalam akhbar penjilat buntut, atau majalah Kiblat dan Al Islam terbitan Utusan Melayu.

Kasut Kate diletak atas permaidani.
Soal bekas setiausaha itu lagi sepatutnya mereka yang sebelum ini sasau dan menunjukkan keprihatinan mereka yang tinggi terhadap agama dan mengkritik orang Islam memasuki masjid atau surau walaupun untuk menyampaikan bantuan kepada orang Islam memprotes tindakan Kate itu. Kalau kita marah kepada kafir DAP, mengapa kita mendiamkan diri dengan menantu Puteri D itu?

Beliau juga menarik perhatian apa pandangan Hasan Akidah di dalam soal ini. Apakah perbuatan Kate yang jelas seorang Kristian tidak mencemari masjid? Atau pun kerana kemasukan Kate itu tidak menjejaskan politik Umno maka ia dibenarkan?

Tidak lupa pegawai berkenaan turut bertanya mengenai apa pandangan ulamak muda Umno Fatu Bari an juga ulama tua Harussani Zakaria. Beliau berharap mereka dapat memberi penjelasan kerana menurut maksud sebuah hadith kalau kita berbuat sama dengan mereka (orang kafir) maka kita juga seperti mereka?

Seterusnya pegawai itu memberi pandangan hendaklah kita adil dan berkata benar mengenai Islam dan jangan mengurusnya mengikut perasaan dan memikirkan kepentingan kita. [kk.sbh 10:50 am 15/012/12]

Source: http://msomelayu.blogspot.com/2012/09/kenapa-tak-marah-kate-masuk-ke-masjid.html

7 comments:

  1. Suruh mso galakkan ahli politik dap teruskan sampaikan bantuan kat depan mimbar masjid dgn berskirt pulak ...memang penulis bontot pas betul


    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap kesalahan tetap kesalahan.
      Tetapi kesalahan sama yg dilakukan oleh seorang awam biasa berbeza beratnya jika dilakukan oleh seorang ustaz atau cikgu.

      Kesalahan sama yg dilakukan oleh rakyat biasa berbeza beratnya jika dilakukan oleh seorang anggota polis atau penguatkuasa.

      Ya. masing2 manusia biasa, tetapi tanggungjawab x sama.

      begitu juga kalau :
      Kesalahan sama yg dilakukan oleh pembangkang berbeza beratnya jika dilakukan oleh KERAJAAN..

      Salah tetap salah.. x siapa kata yg pembangkang buat tu betul.. tapi kalau kesalahan yg dialkukan pembangkang dilakukan pula oleh kerajaan, bermakna apa?

      Delete
    2. kalau KESALAHAN yg dibuat oleh kerajaan diulang pula oleh PEMBANGKANG, bagaimana pula ?

      Delete
  2. Ustaz, kitorg taknak bantah Kate masuk masjid pakai skirt pendek, kiorg punya pasallah. Nanti bos kitorg marah kitorg pasal malukan diorg yg jemput Kate. Alamatnya, kitorg silap2 tak dapat projeklah. Silap2 gak, Papagomo dan Parpukari pun kena sekatan ekonomi pasal kritik Kate.

    RM25 upah sebagai cybertruper UMNO tu byk, Ustaz. Kitorg guna tu nak beli arak Thai Song disamping nak pergi clubbing. Kalau RM25 pun disekat, kebuluqlah kami pasal itu jelah mata pencarian kami. Kami ni pemalas. Belajar dulu malas, SPM fail, pastu kami malas nak kerja bawahan kasar2 ni. Kami lagi suka kerja senang goyg kaki, duit masuk hari2, macam bos2 kami yg selalu lepak kat hotel sambil pakai necktie tu.

    Itulah realiti zaman skrg, Ustaz. Everything is duit. Agama bagi geng2 UMNo tu sekadar dogma2 yg boleh digunakan untuk cetak duit je. Kalau takde nilai ekonomi, motif budak2 dan bos2 kami nak bersuara terlalu lantang.

    Takyah cakap byk pasal agama, syg negara, etc. Kami nak dgr projek2, duit2, kaya2 itu je. kalau takde duit upah, takde sebab nak berjuang, Ustaz.

    Dari,
    Macai UMNO

    ReplyDelete
  3. Teruskan pendedahan ostaz. Yg burok2 dan busuk2 dlm pas tu sembunyi bawah carpet. Pas nampak cantik. pas sorang saja pembela agama. pas tak perlukan duit. agama islam bagi pas hanya bila dlm pas sahaja. Ayat2 Al Quran pula diturunkan hanya ditujukan untuk menghentam UMNO. Tiada ayat Al Quran untuk menegur PAS. PAS suci dari dosa. Siapa yg nak mencuci dosa, sila masuk pas. Kalau nak terus bergelumang dosa terus kekal dlm umno. Umno tu wajib ditentang. UMNO tiada sumbangan untuk ISLAM sebab dia tak buat hudud. biar kami buta dari melihat kezaliman kami sendiri. Sebab kami parti Parti Amat Sempurna. Bila kami dah dlm PAS kami nampak kejahatan orang lain tapi kami lupa pula kejahatan kami sendiri.

    Macai PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm...
      Umno = kerajaan
      Pas = Pembangkang

      bermakna umno lebih berkuasa dari Pas dan mempunyai access kepada kemudahan2 media dan sebagainya yg ada dlm negara. Beza dengan Pas.

      Umno = ada keburukan yg didedahkan Pas
      pas = ada juga keburukan yang didedahkan Umno

      masalahnya kenapa banyak hujah2 yang dikemukakan Pas x dapat dijawab oleh Umno?
      kenapa org2 umno suka mengatakan pas gunakan agama? kenapa Umno x gunakan hujah agama? agama tu utk Pas sahaja kah?
      Kenapa bila isu2 agama diketengahkan banyak hujah yg x dapat dijawab oleh Umno..

      1. 10 keburukan Umno diceritakan oleh Pas: Umno mengeluarkan lebih 10 alasan utk setiap keburukan dengan menggunakan lebih 10 media utk menjawab.

      2. 10 keburukan Pas diceritakan oleh umno : Pas perlu jawab dengan 1 alasan dah cukup utk setiap satu keburukan dan hanya mempunyai kurang 10 media utk menjawab..

      Macai boleh fikir sendiri...

      Delete
    2. sekarang ni dah ada media internet .. apa cerita tentang umno kuasai media ... harakah online tu adil sangat kah pemberitaan nya ... berat sebelah ke tidak .. kalau pas pun tak boleh tunjukkan contoh bagaimana KEADILAN dlm pemberitaan, maka jgn cerita pasal keadilan media ...
      adakah setiap kali berhujah mesti berhujahkan agama ?? sedangkan PAS sendiri pun bukan semua bab agama yg digunakan ... bila datangkan keuntungan pada PAS baru nak guna bab agama, bila kena batang hidung pas, bab agama pun hilang .. carilah sendiri sebab aku kata cam ni ... ni semua nak sebut malas lah aku ..sebagai contoh bab hudud .. semua blame umno tak nak laksanakan hudud tapi yg dikatakan oleh pimpinan pas ni macamana ?

      http://www.youtube.com/watch?v=mDOgpGdgvyA&feature=related

      cuba MACAI PAS selepas tonton video di atas bermuhasabah diri ..jgn ingat ada pengetahuan agama anda dah hebat ... sendiri mau ingat dan fikir ..

      Delete