Thursday, March 29, 2012

Lebih 5,000 Ikuti Ceramah Anwar, Mat Sabu

Lebih 5,000 Ikuti Ceramah Anwar, Mat Sabu

Lebih 5,000 memenuhi padang bola Taman Kosas Ampang malam tadi mengikut ceramah Anwar Ibrahim dan Mohamad Sabu. Walaupun di laman Fb ada gesaan dan ancaman oleh golong tertentu akan bertindak ke atas orang ramai yang hadir ke situ namun ancaman berkenaan tidak dihiraukan.

Antara ancaman yang dibuat oleh pihak tertentu di Fb mengajak orang ramai datang untuk menghalang 'Israel' menjejaki bumi Ampang. "Mari kita ramai-ramai menghalang Isrel daripada memijak bumi Ampang". Begitulah salah satu ancaman yang dihantar ke Fb.

Ada dipercayai ancaman atau konotasi 'Israel' itu ditujukan kepada Anwar Ibrahim.

Bagaimana pun orang ramai khasnya anak-anak muda, orang Cina dan India yang datang ke padang bola untuk mengikuti ceramah perdana itu sedikit pun tidak gentar kepada ancaman itu. Sebaliknya ancaman tidak bertamdun itu menjadi cabaran dan semangat untuk mereka hadir.

Malam tadi tidak ada laporan berlaku kekacauan terhadap ceramah berkenaan. Anwar dan Mohamad Sabu dapat berceramah dengan elok sehingga ke akhir majlis.

Melihat kepada sambutan hangat pada ceramah malam tadi ia memberi petanda bahawa sokongan kepada Pakatan Rakyat semakin bertambah dan kuat. Dipercayai keadaan itu akan lebih hangat lagi selepas parlimen dibubarkan.

Selain Mohamad Sabu Timbalan Presiden PKR Azmin Ali dan ahli Parlimen Ampang Zuraidah Kamaruddin juga turut sama hadir.

Dalam perkembangan lain pada malam Jumaat (30 Mac 2012) Anwar akan bersolat hajat dan berceramah bersama Tok Guru Nik Aziz dan Dr Tan Seng Geow akan di Padang Perdana Kota Bharu.

Di sebelah petang Anwar akan berada di Paloh Gua Musang untuk meraikan majlis kemasukan lebih 100 orang ahli dan penyokong Umno ke dalam parti PKR. Maklumat terbaru katanya Tengku Razaleigh Hamzah juga pada hari sama akan berada di Gua Musang.

Apakah beliau akan bertemu dengan Tengku Razaleigh atau tidak tidak dapat dipastikan. [wm.kl.4:46 pm 28/03/12]

Source: http://msomelayu.blogspot.com/2012/03/laporan-lewat.html

No comments:

Post a Comment