Saturday, June 20, 2009

UKHUWWAH FILLAH.....anda WAJIB berdoa untuk saudara seperjuangan. BACALAH DOA RABITAH

Salam sahabat-sahabat PAS, ABIM, JIM dan para mukmin,

Jadi hati kita, hati mukmin. Hati seorang mukmin adalah tidak pernah memendam dendam kesumat. Hati mukmin menjauhi permusuhan. Kalaupun bermusuh cepat-cepat rujuk-kembali kepada ALlah.

Apa tandanya hati anda adalah hati mukmin?
Tandanya ialah anda sanggup berdoa kepada ALlah untuk kebaikan saudara anda LEBIH-LEBIH LAGI saudara anda yang bermasalah atau bermusuh dengan anda.

Anda doakannya agar dosanya diampunkan oleh ALlah.
Anda doakan dia serta keluarganya selamat dan bahagia.
Anda doakan sahabat anda diberi kekuatan oleh ALlah.
Nah!..........kalau begitu anda telah mampu memadamkan api kemarahan, bara dendam kesumat dan panahan bisikan syaitan dari lubuk/gaung hati anda. Jiwa dan hati anda akan menjadi tenang. Ketika itu, hati anda adalah hati mukmin, tiada lagi dendam.

Sahabat-sahabat! Segera lakukan. Bacalah doa rabitah ........

اَللّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذِهِ الْقُلُوْبَ قَدِ اجْتَمَعَتْ عَلَي مَحَبَّتِكَ، وَالْتَقَتْ عَلَى طَاعَتِكَ، وَتَوَحَّدَتْ عَلَى دَعْوَتِكَ، وَتَعَاهَدَتْ عَلَى نُصْرَةِ شَرِيْعَتِكَ،
فَوَثِّقِ اللَّهُمَّ رَابِطَتَهَا، وَأَدِمْ وُدَّهَا، وَاهْدِهَا سُبُلَهَا، وَامْلَأَهَا بِنُوْرِكَ الَّذِيْ لَا يَخْبُوْا، وَاشْرَحْ صُدُوْرَهَا بِفَيْضِ الْإِيْمَانِ بِكَ، وَجَمِيْلِ التَّوَكُّلِ عَلَيْكَ، وَاَحْيِهَا بِمَعْرِفَتِكَ، وَأَمِتْهَا عَلَي الشَّهَادَةِ فِيْ سَبِيْلِكَ إِنَّكَ نِعْمَ الْمَوْلَي وَنِعْمَ النَّصِيْرِ، اَللَّهُمَّ أَمِيْنَ وَصَلِّ اللَّهُمَّ عَلَي سَيِّدَنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَي آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلِّمْ.
"Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui bahawa hati-hati ini, telah berhimpun di atas dasar kecintaan terhadapmu, bertemu di atas ketaatan kepada-Mu, bersatu bagi memikul beban dakwah-Mu, hati-hati ini telah mengikat persetiaan untuk menolong meninggikan syariat-Mu.
Oleh itu, Ya Allah, Engkau perkukuhkan ikatannya dan Engkau kekalkan kemesraan hati-hati ini, tunjukilah hati-hati ini akan jalan yang sebenar, serta penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu yang tidak kunjung malap. Lapangkanlah hati-hati dengan limpahan keimanan serta keindahan tawakkal kepada-Mu. Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan makrifat (pengenalan yang sebenarnya) tentang-Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-Mu. Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah doa kami".
Sekian, terima kasih.

1 comments:

  1. salam....saya print doa ni ya...terima kasih...bolehkah kalu saya copy paste doa ni ke blog saya dan ntakan sumbernya......syukran

    ReplyDelete