Monday, April 23, 2012

TASK FORCE BERI KAD PENGELANAN UNTUK PENDATANG HARAM

INI CONTOH PENDATANG HARAM



IKHLAS DESAK PANTAU PENIAGA ASING
- meloya

Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) mencadangkan agar kerajaan menubuhkan jawatankuasa khas bagi mengekang penguasaan peniaga asing terhadap ruang-ruang niaga di ibu kota.

Pengerusi Ikhlas, Mohd. Ridzuan Abdullah mendakwa, pemerhatiannya mendapati peniaga asing kini sudah menguasai sehingga 80 peratus ruang niaga sekali gus menyaksikan peniaga bumiputera semakin terpinggir.

Menurutnya, kehadiran mereka telah menutup periuk nasi peniaga tempatan dan bumiputera sedia ada dan mereka juga secara terang-terangan melakukan perniagaan secara tidak sah serta melakukan pelbagai lagi kesalahan.

"Melalui jawatankuasa khas ini, pelbagai pihak terutamanya Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Imigresen, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dapat bekerjasama menerusi operasi yang dilakukan untuk membanteras kebanjiran peniaga asing," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas isu kebanjiran peniaga asing di ibu kota yang bukan sahaja berniaga tanpa lesen malah turut mengganggu periuk nasi peniaga lain terutama peniaga bumiputera.

Malah tambah Mohd. Ridzuan, bazar-bazar Ramadan pada tahun lalu juga menyaksikan kehadiran ramai peniaga asing walaupun mereka tidak dibenarkan memohon lesen perniagaan tersebut.

"Saya yakin ada dalang di sebalik perkara itu kerana permohonan membuka bazar Ramadan dikhususkan kepada warga tempatan. Jadi bagaimana mereka sebagai orang asing boleh memohon?

"Lesen berniaga di bazar itu elok dikaji semula supaya mereka yang benar-benar layak dan memerlukan sahaja dibenarkan berniaga supaya tiada peniaga asing yang berniaga atau diupah untuk berniaga," ujarnya.




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... PADAN MUKA... SOKONG GEROMBOLAN.... kah kah kah..

kah kah kah...PENDATANG ASING BUKAN SAJA AMBIL TEMPAT NIAGA....kah kah kah..

kah kah kah... MEREKA JUGA ADA KAD PENGENALAN....AKAN MENGUNDI.... kah kah kah..

woit...BARU SEKARANG SEDAR... BARU SEKARANG BUKA MATA?.... kah kah kah

kah kah kah.... NANTI NEGARA INI PUN TERLUNGKUP.... kah kah kah..

kah kah kah...SOKONG LAGI KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah....PENDATANG HARAM ... JADI PENGUNDI.... kah ah kah

----------------------------

HANYA RADIO BANGSAR UTAMA BERANI MELAPOR
hanya radio bangsar utama
yang berani melaporkan
penipuan bakal pengundi

bagiamana pendatang haram
diberi kad pengenlan

tunggu laporan ini di rabu

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

Source: http://tukartiub.blogspot.com/2012/04/task-force-beri-kad-pengelanan-untuk.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+TukarTiub+(Tukar+Tiub)&utm_content=Google+Reader&zx=ae4cdc9c8404a26

No comments:

Post a Comment