Wednesday, September 26, 2012

Kalau Tidak Menipu Bukan.... -mso


Kalau Tidak Menipu Bukan....

SUSUPAN MALAM 

MasyaAllah semuanya hendak tipu dan main palsu. Bukan saja mengenai liwat ponggek seseorang, masalah air juga hendak ditipu. Mungkin semua yang ada hari ini adalah palsu dan barang tipu, daripada daftar pengundi sampailah kepada bahan kempen.Boleh jadi juga ringgit yang kita gunanya juga palsu?

Hari ini terdedah pula satu penggambaran mengenai masalah air di Selangor. Untuk tujuan itu 200 orang penduduk rumah pangsa telah dikerah dan diupah sebanyak RM50 untuk berlakun kononnya tempat mereka menghadapi masalah air. Apa mesej yang hendak dibawa ialah negeri Selangor berdepan dengan masalah air.

Bolehkan hidup dengan hayat menipu? Barang kali itulah hasil didikan dan amalan orang yang berkawan dengan syaitan yang dikenali dan meninggalkan malaikat yang tidak dikenali. Kerja-kerja menipu, memalsu itu adalah kerja dan kesukaan syaitan.

Pihak yang membuat penggambaran itu tidak menyebut pihak mana yang mengupahnya. Tetapi cara dia (producer) menjawab jelas bahawa pihak itulah, yang berkawan dengan syaitan yang mengupahnya.

Hari ini juga beberapa ahli serkas negara telah mempertikikan Anwar Ibrahim naik jet peribadi. Diceritakan yang jet berkenaan berdaftar di Amerika. Sekali lagi fitnah dan tipu. Orang jenis ini tidak sah kalau ia tidak bercakap bohong dan tipu. Dia tidak akan rasa selesa dan hidupnya tidak bermakna. Maka kena menipu.

Walhal Anwar sudah jelaskan jet itu kepunyaan kawannya, berdaftar dengan JPA Malaysia. Namun kerana dasar menipu sejak dari dalam tembuni lagi dia akan bercakap bohong selamanya kerana syaitan dikenali sudah ada di dalam mulutnya.

Dasar manusia hati busuk sampai ke ekor. Dia tidak boleh tengok orang senang. Ahli politik bebas konon, bebas kepala bapak dia.

Salahkah kalau Anwar naik jet? Kadang-kadang otak puak-puak ini lebih bengong dan gong dari haiwan yang tidak tahu menilai erti kehidupan. Biarkanlah kepada mereka kerana sudah Tuhan jadikan dia sebegitu rupa, dengki, bohong dan pefitnah. [wm.kl.11:11 pm 24/09/12]

Kalau dikatakan penipu, pemiftnah marah, tapi itulah hakikatnya.

Source: http://msomelayu.blogspot.com/2012/09/kalau-tidak-menipu-bukan.html

2 comments:

  1. Salam
    dalam PAS tak dak tipu2 ka, cuba tu jgn cenderong benci dan salah pada satu pihak. ini salah satu method dakwah juga. cuba siasat siapa penipu2 dalam pas yg bertopengkan pakaian.

    ReplyDelete
  2. Salam, Apa yang dipaparkan ialah perkara sedang berlaku dan jelas buktinya. Maka jika sesiapa ada maklumat penipu2 tolong sampaikan dengan jelas. Jangan cakap secara umum tanpa maklumat. Nanti di dunia kena saman, bahkan diakhirat kena dakwa di hadapanNya.

    ReplyDelete