Monday, July 9, 2012

Awas klip video lucah siap untuk diedar?



Maklumat awal untuk sekalian orang politik! Beberapa klip video yang akan mendedahkan keburukan para pemimpin Pakatan Rakyat sudah pun siap untuk diedarkan kepada umum. Pembikinan klip video berkenaan dilakukan sejak beberapa bulan lalu. Ia adalah lanjutan kepada klip video yang didedahkan manusia digelarkan Datuk T tidak lama dahulu.

Klip video ini semuanya untuk mencemar dan memburukkan imej pemimpin tertinggi PR. Ia akan diedar sebaik sahaja parlimen dibubarkan. Klip video ini juga akan disiarkan menerusi televisyen dan media massa PB. Pendedahan klip video ini seperti biasa akan dibuat menerusi blog-blog terpilih yang tidak berhati perut peliharaan UBN.

Rahsia ini terdedah apabila salah seorang produksi di bahagian editing (penyunting) yang terlibat dengan penerbitan itu menceritakan secara tidak langsung kepada salah seorang anggota keluarganya dua minggu lalu. Kebetulan pula anggota keluarga penyunting itu adalah kawan lama saya, dan cerita ini terdedah dalam perjalanan saya bersamanya ke Pasir Putih malam kelmarin.

Menurut sumber ini di antara pemimpin tertinggi yang terlibat dalam klip video terbaru ini ialah Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Mohamad Sabu, Husam Musa. Katanya nama Nurul Izzah Anwar juga turut sama disebut.

Mencerita lanjut menurut rakan raya itu, sub editor itu mengakui klip video membabitkan Anwar Ibrahim yang kononnya melayan pelacur di sebuah bilik yang telah didedah kepada umum beberapa bulan lalu adalah bikinan dan palsu seribu peratus, pembikinan melibatkan team produksinya. "Dia mengakui dia dan teamnya terlibat dalam membikin video mengenai Anwar itu kerana diarah," jelas kawan itu.

Katanya penyunting itu yang juga anak saudaranya, menceritakan dia (penyunting) diarah oleh orang atasannya dan termasuk seorang menteri. "Dia kata dia dipanggil dan diarah menyiapkan video berkenaan... salah seorang yang berbincang dan membuat arahan ialah menteri, dia dipanggil ke bilik menteri berkenaan," tutur kawan saya lagi.

Jelas kawan itu, sub-editor (penyunting) itu juga sepatutnya satu lagi klip video memburukkan Anwar dengan pelacur didedahkan sebaik saja video pertama itu dilancarkan tetapi kerana silap teknik ia ditarik balik. Kesilapan dimaksudkan ialah dari segi tarikh dan masa yang tunjukkan dalam video itu tidak sama dengan kronologi atau jadual perjalanan harian Anwar. Perkara paling ketara sekali ialah masa yang kononnya Anwar bermaksiat seperti mana dipaparkan di dalam klip video itu tidak benar sama sekali kerana hakikat pada masa dan tarikh itu Anwar bersama Presiden PAS, Abdul Hadi Awang.

"Kerana kesilapan itu video berkenaan ditangguhkan," jelasnya.

Sebagai rekod team produksi yang terlibat dengan pembikinan video celaka itu adalah milik sebuah penerbit tv yang akan didedahkan kemudian. [wm.kl.8:48 am 09/07/12] - http://www.msomelayu.blogspot.com/

Source: http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/11527-awas-klip-video-lucah-siap-untuk-diedar-

1 comments:

  1. kalau blog ni pun menyiarkan berita2 memburukkan pemimpin ..jadi apa bezanya ???

    ReplyDelete