Wednesday, February 24, 2010

XPDC DAKWAH UYE DI SABAH - Selamat Kembali

Salam sahabat-sahabat,

Sekitar jam 12.15 Air Asia yang saya naiki selamat landing di LCCT Sepang.

Semalam, Hari Kelima Selasa 23 Februari 2010 saya menruskan XPDC Dakwah ke Keningau 130km dari KOta Kinabalu. AlhamduliLlah saya selamat menyeberangi Banjaran Rockers(jalan batru ke Keningau). Di sana saya disambut oleh sdr Hishamuddin YDP Pas Keningau, sahabat lama ketika beliau menjadi Ketua Pemuda Pas Negeri Sembilan(panjang cerita). Di Keningau saya sempat mengadakan slot Keibubapaan dan Kuliah Maghrib di masjid at-Taqwa Keningau. Kehadiran sangat memberansangkan. Petanda baik untuk kawasan Keningau.

Kelmarin, Hari Keempat Isnin 22 Feb saya berada di Kota Marudu. Sebuah daerah yang paling miskin di Sabah, sebuah daerah yang paling teruk kena banjir baru-baru ini. Kalau ke Sabah saya 'wajib" ke Kota Marudu, tempat2 lain tu kira sunat muakkad :).

Di Kota Marudu, sebagaimana biasa saya akan bertemu dengan cikgu-cikgu tanpa mengira agama dan bangsa untuk bersalaman dan bertanya khabar........"Perjuangan Belum Selesai bah!" Ungkap kata yang biasa saya utarakan bila bertemu mereka. Apa yang menarik di Kota Marudu kali ini ialah saya dapat mengadakan ceramah Maulidurrasul buat kali pertama sekaligus memberikan slot motivasi untuk anak-anak Islam SMK Kota Marudu. Sambutan baik dan menggalakkan. Tapi sayangnya selesai program tersebut........timbul kecoh, bising dan macam-macam. Macamana ustaz Yusof Embong ini boleh berceramah di SMK Kota Marudu? Dia tu pembangkang, pemimpinb PAS dan lain. Mesti buat laporan kepada PPD dan lain-lain. Ringkas cerita kita sudah tahu sipa HANTU dan yang piunya angkara.

Okeylah sekadar itu dulu. wassalam. Jap lagi nak naik bas ke Kuala Lumpur n then ambik bas Mara Liner ke Kuantan. Saya mengambil kesempatan mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua sahabat, pemimpin dan ahli-ahli pas kawasan yang saya kunjungi. Nama kalian tidak dapat dicoretkan satu persatu. Moga Allah memberikan ganjaran yang terbaik untuk kita semua serta diampunkan dosa-dosa kita dan dimasukkan kita dalam syurgaNYA nanti.

LCCT 12.43pm

No comments:

Post a Comment