Tuesday, October 23, 2012

Setelah menghina Hudud, MCA terima upah RM30 Juta dari Najib ???




Berbaloi juga nampaknya Presiden MCA, Chua Soi Lek dan kuncu-kuncunya mempermainkan hukum hudud dan memburuk-burukkan negara Islam yang mengamalkan hukum Hudud dalam Perhimpunan Agung MCA ke-59 baru-baru ini..

Ianya dimulakan oleh Presiden MCA itu sendiri kononnya berdasarkan SMS yang dia terima dia kata 1.2Juta rakyat negara ini akan kehilangan pekerjaan jika Hukum Hudud dilaksana.

Padahal perkara yang sama telah diucapkan oleh dia sendiri dalam satu forum bertajuk 'Hudud & Its Implications On Non-Muslim In Malaysia' di Wisma MCA pada 04 Disember 2011.

Video ucapannya sila lihat di ( SINI ).

Untuk menimbulkan persepsi yang lebih negatif terhadap Hudud Pengerusi Wanita MCA Kebangsaan Yu Chok Tow pula menyuarakan kebimbangan terhadap kemungkinan Hukum Hudud dilaksana.

Ini kerana menurutnya semua anggota parlimen yang beragama Islam, termasuk daripada Umno, terikat secara tanggungjawab untuk menyokong cadangan hudud PAS sekiranya Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Seterusnya Chua Soi Lek menghina negara Islam yang mengamalkan Hukum Hudud pula.

Katanya lapan daripada 11 negara yang melaksanakan hudud dianggap sebagai antara negara paling korup, tidak stabil dan tidak selamat…

Hasilnya.. sebagi menghargai jasa-jasa mereka itu kepada UMNO dalam Perhimpunan Agung MCA ke-59 itu, Najib umumkan RM30 juta diperuntukkan bagi pembangunan Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan China (SMJKC) di negara ini.

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/10/setelah-menghina-hudud-mca-terima-upah.html

 Kalau bukan sebagai menghargai jasa-jasa pemimpin MCA yang menghina dan memperlekehkan Hukum Hudud bagi pihak UMNO itu kenapa perlu Najib umumkan pemberian peruntukan ini dalam Perhimpunan Agung MCA?

Sedangkan beliau baru saja membentangkan Belanjawan 2013, perkara yang melibatkan pelajaran ini sepatutnya dibentangnak dalam belanjawan. bukannya dalam perhimpunan MCA..

Dari RM30 Juta tu.. hanya berapa yang akan sampai ke Sekolah-sekolah Cina tu agaknya??

Ini laporannya..

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengumukan peruntukan sebanyak RM30 juta bagi pembangunan Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan China (SMJKC) di negara ini.

Ketika menyampaikan ucapan ketika merasmikan Perhimpunan Agung MCA pada Ahad, Najib berkata perkara tersebut telah dibincangkan bersama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang juga Menteri Pelajaran telah bersetuju untuk memberikan geran bernilai RM30 juta kepada sekolah berkenaan.

Terdahulu dalam ucapan dasar Presidennya, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek meminta Perdana Menteri merayu agar Perdana Menteri memberi peruntukan kepada sekolah berkenaan, beliau berkata pada ketika ini tiada peruntukan yang diberikan kepada mereka.

"Terdapat 78 SMJKC dengan 125,000 pelajar. Mereka wajar diberikan peruntukan RM50 juta pada tahun hadapan," katanya. 

Tapi.. ada ke duit yang dijanjikan Najib tu? sebab A Kadir Jasin mantan Pengarang dari NST sendiri pun mempertikaikan langkah menabur duit oleh Najib ni sebab ini sememangnya boleh menjahanamkan ekonomi negara katanya..

2 comments:

  1. Salam,
    Tahniah kpd laknatullah krn bersekongkol dgn MCA utk menghina islam. Minta komen dr fathul bahri, harunsani dan geng@ perkasa, jati dll. Semoga Allah melaknat mrk dlm praya 13.

    ReplyDelete
  2. AnonymousOctober 24, 2012 3:06 PM

    tak baik doa laknat2 ni. orang kita pun tak nak laksanakan hudud juga. nanti laknat terkena balik kpd kita

    1. http://www.suaragenerasibaru.com/?p=31715

    2. http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/10/wei-harussani-hidup-lagilah-tengok-apa.html?

    3. http://zul4kulim.blogspot.com/2011/09/kitar-putar-hudud.html

    ReplyDelete