Thursday, January 21, 2010

ALLAH YANG SATU vs 1 MALAYSIA

Semuanya itu datang daripada Yang Satu(wahid/ahad) iaitu ALlah Yang Satu, yang tidak beranak dan tidak diperanakkan.










Di mana kedudukan dan keagungan TUHAN dalam 1 Malaysia?
Di mana letaknya AGAMA ISLAM dalam 1 Malaysia?
Di mana status RasuluLlah saw dalam 1 Malaysia?
Di mana letaknya Wahyu dan undang-undang Islam dalam 1 Malaysia?


Janganlah sekadar mempertahankan KALIMAH ALlah tetapi tidak menghiraukan Syariat ALLah yang ada di dalam al-Quran dan as-Sunnah. Lebih malang lagi apabila tak adapun niat untuk melaksanakannya. Telah berlalu 52 tahun orang Melayu Islam memerintah Malaysia yang ada hanya slogan PENERAPAN NILAI-NILAI ISLAM, ISLAM HADHARI dan sekarang 1 MALAYSIA.......cuba tanya hati masing-masing "Di Manakah letaknya syariat atau undang-undang Islam?


Inilah kesalahan paling besar Islam Hadhari apabila berdasarkan "ACUAN SENDIRI". Kita orang Islam wajib mengikut ACUAN/CELUPAN ALlah swt yakni ajaran Islam. Lihat firman ALlah dalam ayat di bawah.

3 comments:

  1. Assalam ust. bagaimana saya nak bertanya soalan?

    ReplyDelete
  2. 1 MALAYSIA....WAHHHH.....MISI YG BESAR DRPD BESAR NYA ALLAH SWT.......ITULAH MALAYSIA...

    ReplyDelete
  3. Kenapa perlu salah faham tentang 1Malaysia. Ianya sekadar slogan seperti slogan-slogan lain contohnya; Bersatu Kita Teguh, Bercerai kita Roboh.Kalau kita lihat dalam slogan 1Malaysia, ianya juga ada kaitan dengan agama kita, Rakyat didahulukan bermakna kerajaan mengambil berat tentang kebajikan rakyat seperti yang disarankan oleh Islam. Pencapian diutamakan bermakna kita ingin mencapai kejayaan seperti mana terdapat dalam seruan azan: marilah menuju kejayaan.
    Janganlah terlalu taksub sangat hingga sikit-ssikit nak dibandingkan dengan hal-hal keagamaan. Padahal dalam slogan itu sendiri (pada yang membuka mata) sudah ada ciri-ciri yang dikehendaki oleh Islam. Fahamilah betul-betul.

    ReplyDelete