Tuesday, May 26, 2009

SENJATA TERCANGGIH MELAWAN SYAITAN@MAKHLUK HALUS termasuklah juga MAKHLUK KASAR yang jahat.

Salam muslimin dan muslimat,

Sudah empat hari saya tidak up date blog ini. Ini kerana saya berada luar daripada Kuantan dan agak sibuk, sibuk sikit aje.

Berikut saya tuliskan beberapa bacaan/doa yang sepatutnya menjadi amalan khususnya menghadapi ilmu hitam, sihir, santau dan lain-lain. Bacalah dengan lidah dan mintalah dengan hati. Janganlah berdoa dengan hati yang lalai.
1.
أعوذُ باللهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ -
Aku berlindung dengan ALLAH Yang Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui daripada syaitan yang direjam.

2.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ -
Dengan nama ALLAH, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani .

3.
بِسْمِ اللهِ الَّذِى لاَيَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَىْءٌ فِى الأَرْضِ وَلاَ فِى السَّمَاءِ
وَهو السَّمِيْعُ الْعَلِيمُ
-
Dengan nama ALLAH yang tidak dapat mendatangkan mudarat dengan namaNYA oleh sesuatu yang ada di bumi dan di langit. Dan DIA Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

4.
أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ الله التَّامَّاتِ مِن شَرِّ مَا خَلَقَ -
Aku berlindung dengan kalimah-kalimah ALlah yang sempurna daripada kejahatan/keburukan makhluk.

5. Ayat al-Kursi
اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلا بِإِذْنِه ِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلايُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا
وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ -
Allah, tiada Tuhan melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan. Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi lagi Maha Besar
(al-Baqarah=255)

6. Bacalah Tiga Qul
a- Surah al-Ikhlas - ﴿قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ
b- Surah al-Falaq -﴿قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ
c- Surah an-Nas - ﴿قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ Bacalah semua hingga ke akhir surah-surah tersebut.

Baca dan amallah. Baca setiap pagi(selepas Subuh) dan petang(selepas Asar). InsyaALlah kita akan selamat daripada GANGGUAN makhluk halus dan makhluk kasar(manusia dan binatang). tk..

No comments:

Post a Comment

Post a Comment