Friday, June 24, 2011

DEMO BERSIH 9 Julai - ORANG MASJID KENA BERANI

Assalamu'alaikum.

9 Julai semakin dekat, kita semua rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa, agama dan bahasa akan turun berdemo secara aman menuntut sebuah pilihanraya yang BERSIH.

Jangan takut dan jangan bimbang, kita mesti BERANI. Berani menuntut perubahan. Bukan berani buat maksiat dan penyelewengan tetapi berani kerana yang hak dan benar. Demo BERSIH 2.0 adalah sesuatu yang hak dan benar.

Ayuh kita turun beramai-ramai ke kota raya Kuala Lumpur pada hari Sabtu 9 Julai 2011.

Orang ahli masjid, kaki surau lagilah kena berani.........

إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الاٌّخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَوةَ وَءاتَى الزَّكَوةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللَّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ ﴾

Maksudnya, “Hanyasanya yang layak memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah itu ialah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat serta mendirikan sembahyang dan menunaikan zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, (dengan adanya sifat-sifat yang tersebut) maka adalah diharapkan mereka menjadi dari golongan yang mendapat petunjuk.” At-Taubah : 18.


tk uye240611/3.06pm

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ooii ustad PUKIMAK SIAL..jangan gunakan AGAMA ISLAM aku utk tujuan politik...!!!

    ReplyDelete
  3. ooi Dr.rita...hang ambik dr dari mana...dok maki orang sial ni...hang kalau tak faham Islam diam saja lah...hang ingat Islam tu cap, nat win , ti saja ke?

    ReplyDelete