Tuesday, September 22, 2009

RAYA FAMILI UYE TAHUN 2009(1430H) - (iii) Hari Raya Pertama ....singgah sambil ziarah keluarga Tantawi di Felda Keratong 5

Salam teman-teman dan sanak saudara,

Setelah bergerak dengan tiga buah kereta(AER9802, WJJ9367 dan DBE8903) dengan kekuatan tentera seramai 17 orang, kami selamat tiba di rumah Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi lebih kurang pukul 10.00 pagi.
Baru tiba di halaman rumah Tantawi, sambil-sambil menjeling pokok Sukun yang biasanya dikirimkan buahnya oleh Pak Hassan untuk kami sekeluarga terutamanya bila saya berkuliah di gugusan Felda Keratong.
Gembira riang bersama isteri dan anak cucu melangkah masuk ke rumah ayah Tantawi. Begitulah gembiranya bila berjumpa sahabat karib ku.

Kanan sekali, saudara Juhari aktivis PAS Keratong 4, moga kita terus menguntum senyum di akhirat nanti, walaupun kadang-kadang kita derita di dunia demi kerana sebuah perjuangan menegakkan Islam.
Sejurus kami tiba, datang pula keluarga Juhari bersama anak isterinya dan anak-anak perempuannya.
Jam hampir menunjukkan pukul 11 pagi, kami mulai beredar untuk meneruskan perjalanan ke Melaka menerusi Pasir Besar.
Sekalung tahniah, ribuan terima kasih kepada Haji Hassan dan keluarga atas layanan yang sungguh istimewa. Masih terasa sedapnya Soto, Nasi Himpit, Rendang dan lain-lain. tk

No comments:

Post a Comment