Friday, February 24, 2012

Fuziah: Memagar Padang, Untuk Halang Himpunan Hijau, Terbukti Ada Pihak Kini Semakin Terdesak!

Thursday, February 23, 2012








KUANTAN, 23 Feb - Menjelang Himpunan Hijau 2.0 bagi membantah pembinaan pusat memproses nadir bumi Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di Gebeng yang dijadualkan di Kuantan pada Ahad ini, lokasi perhimpunan di padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) mula dipagar oleh pihak berkuasa.

Dalam satu kenyataan akhbarnya, Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh (foto) berkata pihak berkuasa dan majlis tempatan mula bertindak seperti yang tidak sepatutnya. “MPK bertindak seperti yang tidak sepatutnya yang menggambarkan seolah-olah tindakan terdesak sesetengah pihak yang dipercayai di belakang kerajaan negeri. “Dua hari lalu, notis memaklumkan MPK akan menganjurkan perlawan Futsal di padang berkenaan dan hari ini, ini pula,” katanya.

Menurut pemimpin PKR itu, beliau telah menghubungi pejabat MPK dan dimaklumkan pagar berkenaan didirikan bagi menaik-taraf padang MPK1 untuk acara SUKMA yang dijadualkan pada Julai 2012. Namun apabila berbual dengan perkerja asing yang ditugaskan membina pagar itu, mereka memberitahunya, kerja itu diarahkan dibina secara tergesa-gesa. Fuziah juga diberitahu mereka dibawa dari Temerloh dan masalah penginapan mereka untuk malam ini juga belum diselesaikan oleh pihak yang mengarahkan mereka membina pagar itu.

“Nampaknya ada tangan tersembunyi dalam seluruh plot ini. Justeru, saya gesa MB (Dato' Sri Adnan Yaakub) supaya tidak bercakap dengan lidah bercabang. “Beliau berkata kehadiran berama-ramai orang ke Kuantan untuk Himpunan Hijau 2.0 adalah baik untuk ekonomi tempatan. Malah, beliau juga berkata dirinya mungkin datang ke majlis itu pada Ahad ini,” kata Fuziah.

Sumber : http://pahangdaily.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment