Tuesday, February 22, 2011

ARTIS MASUK PAS??? ......Bob Lokman

Assalamu'alaikum teman-teman,

Sila baca apa yang saya kutip dari blog : http://sharpshooterblogger.blogspot.com/2011/02/antara-3-lokmanyang-manakah-pilihan-pak.html

Bob Lokman adalah satu nama yang tidak asing di kalangan artis Malaysia. Beliau bukan sahaja terkenal dengan lakonan dan lawak, malah kejayaan beliau bermula dari seorang komposer yang terkenal pada era 80 an. Antara hasil karya lagu yang masih diminati ramai sehingga kini termasuklah lagu Isabella nyanyian Kumpulan Search.


Bob Lokman (gambar tengah) juga adalah bekas Juri rancangan realiti Raja Lawak 4. Beliau kini tidak lagi dilihat di kaca tv atau mana2 majlis yang berkaitan dengan dunia artis. Mungkin beliau masih lagi boleh berkecimpung dalam arena seni dengan pendekatan yang lebih sederhana namun beliau menolak untuk ke arah tersebut.


Terkini beliau telah menggemparkan dunia artis dan politik Malaysia apabila beliau mengambil keputusan menyertai PAS. Takbir...


Pesanan Bob Lokman kepada rakyat Malaysia - Salam semua. semalam 16 Rabiu'ul awal/19 feb, saya telah menyerahkan borang permohonan utk menjadi ahli PAS. InsyaALLAH kalau diterima saya akan menjadi ahli kawasan Subang. Sebagai pengetahuan di sini, bukanlah saya bertujuan utk mencari populariti dan juga jawatan, melainkan hanyalah untuk mejalankan tanggungjawab saya kpd ISLAM sebagai hamba ALLAH yg pernah jauh tersesat dgn urusan dunia.

Kepada mereka yg mengalu-alukan, saya ucapkan terima kasih dan kpd yg merasa saya memilih jalan yg salah semoga kita sama-sama mendapatkan HIDAYAH & TAUFIQ dari ALLAH. saya hanya mencari KEIKHLASAN dalam KEBENARAN. Anda boleh layari blognya di sini.

2 comments:

  1. Tahniah, atas keikhlasan tuan dalam mencari cahaya , tapi jangan mudah melatah hingga sanggup fitnah orang Islam yg bukan ahli PAS. Ingatan fitnah itu lebih besar dosa dari perbuatan zina.

    ReplyDelete
  2. blm pasti klu msk PAS kt dkt dngn allah,yg penting niat kt sbgi seorang islam btl mengikut tuntutan agama..INSYAALLAH..AMIN

    ReplyDelete