Saturday, October 22, 2011

Muammar Gaddafi Adalah Pemimpin Yang Kejam? Fikir n renungkanlah

Muammar Gaddafi Adalah Pemimpin Yang Kejam?

Jika anda berpendapat sedemikian rupa, rasanya anda juga kemungkinan besar berjaya diperbodohkan oleh Kerajaan Kerajaan Dajjal.

Arwah merupakan baik orangnya semasa dia masih hidup, bersama sama lah kita berdoa ke atas pemergian Muammar Gaddafi.


Malah sifat dan cara kepimpinanya juga patut dicontohi oleh Najib Razak dan seluruh pemerintah yang ada di Malaysia ini, ambil yang baik dan lupakan yang keruh, manusia tiada yang sempurna.

Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Cuba anda lihat yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Muammar Al Qaddafi:
1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing.Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%.

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah atau riba'.

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah.

5. Di Libya tidak ada rumah yang dipajak.

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma. Untuk info, klik DI SINI.

7. Tidak ada bil elektrik di Libya.

8. Pendidikan adalah percuma

9. Kemudahan perubatan adalah percuma.

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000.00 dinar daripada Kerajaan.

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 sen/liter.


12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah.

13. Satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar.

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.


15. Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.


16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi.

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%).

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan.

Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamadun dan cengkaman Barat dan Yahudi Zionis la'natullah.

Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk kepada musuh-musuh Islam.

Qaddafi boleh membuatkan Barat kecut perut kepada kekuatan ekonomi negaranya!
Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja. Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!

Alfatihah Sekali lagi untuk Moamer Gaddafi.

Semoga kita di Malaysia di jauhkan dari fitnah-fitnah yang sebegini rupa.

Sumber:
http://aduka5.blogspot.com/2011/10/gambar-bekas-pemimpin-libya-muammar.html#axzz1alAPHKEC

13 comments:

  1. kah kah kah!
    kau kata "Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah".
    aku kata "keberanian Gadafi tiada kaitan dengan Islam, tidak tercatat dalam sejarah umat Islam, bahawa Gadafi merupakan pejuang Islam yang berani, bahkan beliau akan bertambah berani dan kejam lebih daripada Amerika bila berhadapan dengan pejuang Islam".
    kau sebut jasa Gadafi , sepatutnya kau juga sebut mengenai kekejaman Gadafi kepada rakyatnya dan bagaimana jahatnya Gadafi apabila melanun dan merompak harta rakyatnya.
    الله أكبر الله أكبر ألله أكير

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala puki mak kau...kau pernah belajar sana ke anjing? meh puki mak kau...aku nak bg anjing kongkek!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  2. kalau pun benar qadaffi itu merompak dan melanun pun masih kira ok jg.kalau benar 19 butiran di atas dilakukan oleh beliau adalah sesuatu yang menakjubkan dan tak ramai pemimpin di dunia ini yang sanggup lakukan.kita tengok perompak dan lanun di malaysia apa mereka lakukan selain dari memuaskan nafsu mereka.tak ada pun yang cuba jadi robin hood macam qadaffi.cuma satu ketika dulu mb perlis cuba jadi robin hood.sekarang dah tak ada sesiapa yang nak jadi robin hood,janji mereka boleh melanun dan merompak.dengan hasil melanun dan merompak itu mereka boleh pergi beristirehat rm130,000 semalam.mereka boleh beli cincin berpuluh juta ringgit.anak mereka bergaya dengan pelbagai kereta mewah.anak mereka yang nak bercerai diminta membayar rm400juta.dan pelbagai lagi petunjuk kemewahan mereka hasil dari merompak dan melanun di tanah air kita yang tercinta ini.

    ReplyDelete
  3. Di Iraq, siapa yang lebih kejam antara america dan saddam hussin. Dilibya sudah berlaku antara Ghadafi dan NATO(proxy sebahagian rakyat Libya). Sudah dinyatakan dalam quran, orang yahudi dan nasaro akan sentiasa mencari jalan untuk menghancurkan umat Islam. Selepas ini tiada suara lantang dari dunia Islam.

    ReplyDelete
  4. skang PM iran kot...

    ReplyDelete
  5. mana satu yang betul ni ustaz ,ada kata mGadafi diktator.Ust pula kata M gdfi berjasa utk rakyat.Kalau brjasa kenapa pula rakyat bangun memberontak..ust dapat bkat mana info ni...?Dari studen kita kat sana ke?

    ReplyDelete
  6. Salam...kalau kita tengok bila seseorang pemimpin yang lantang bersuara yang datang dari sesebuah negara Islam mesti mendatang ketakutan kepada negara barat termasuk yahudi sekali. Jadi oleh itu pihak barat akan menggunakan pelbalgai cara untuk menjatuhkan para pemimpin ini. Bila kita tengok sehingga kini begitu banyak pemimpin Islam yang mati dan gugur. Dari Saddam Hussien dan kini Gaddafi pula. Kenapa pemimpin yang lantang dari negara Islam sahaja yang menjadi mangsa. Kenapa tidak korea utara. Jawapan hanya satu sebab negara Arab ni banyak minyak dan menjdai ancaman kepada yahudi.Dengan alasan untuk memperbaiki taraf hidup negara tersebut dan membela rakyat negara tersebut maka dengan mudah negara Islam diserang. Bila kerajaan baru dibentuk maka wujudlah negara merdeka yang dipelopori pemimpin boneka barat. Jika kita tengok dengan keaadaan rakyat Iraq dan afghnistan adakah negara mereka lebih makmur dan rakyat lebih terbela daripada sebelum dan selepas negara ini diserang. Pada pendapatan saya kedua-dua negara ini sebelum diserang mengalami kemunduran bukan disebabkan oleh para pemimpin tapi tapi negara barat juga. contohnya di Iraq berapa lama sekatan ekonomi di lakukan oleh badan dunia terhadap negara tersebut. sebenarnya masalah dari negara Islam ini datang dari negara barat itu sendiri dan bukannya dari negara itu sendiri. Mana-mana pemimpin yang akan memberi ancaman kepada pihak yahudi pasti akan menjadi mangsa dan tidak kiralah dengan cara macam mana sekalipun. kalau boleh semua pemimpin mesti mengikut telunjuk negara barat.Ini adalah permainan pihak barat. Mereka yang amat dahagakan kekayaan minyak sangup perbuat apa sahaja terhadap negara barat. Seperti di Libya negara barat sudah tiada alasan untuk menukar pemimpin Libya yang menjadi ancaman kepada mereka dan sekutunya. Dengan menguasai beberapa individu di NTC dengan berbekalkan senjata dan serangan utara dengan alasan untuk menjatuhkan Gaddafi atas kezaliman terhadap rakyat.Jika benar Gaddafi tersebut adalah zalim kepada rakyat perlukah bantuan pihak luar. Jika kerajaan baru itu terbentuk adakah betul kerajaan itu bagus. Dapat saya katakan kerana terhutang budi dengan bantuan barat pemimpin baru kerajaan baru libya iaitu NTC ini akan menjadi kerajaan boneka juga seperti negara-negara lain. Adakah ini menjadi pembelaan terhadap rakyat. Ini bukan dinamakan pembelaan kerana hak rakyat telah dirampas oleh barat secara senyap melalui kerajaan boneka ini. Semua hasil bumi dirampas tanpa secara disedari oleh pihak luar. Kalau Gaddafi betul-betul zalim setidak-tidak hasil negara tersebut dapat kepada orang negara tersebut sendiri iaitu dirampas oleh Gaddafi. Tapi sekarang dirampas oleh barat dan yahudi. Mana lebih baik kerajaan dulu atau kerajaan sekarang. Pasal Gaddafi zalim atau tidak hanya Allah sahaja yang tahu. Bila kita tengok negara Libya kebanyakannya orang kaya raya masa zaman pemenrintahannya walaupun dikenakan sekatan ekonomi. Cuba kita tengok korea utara yang terang-terangan pembangunan senjata nuklear tapi sampai sekarang masih belum diserang oleh negara barat. Ini adalah kerana negara tersebut tiada minyak dan tidak menjadi ancaman kepada yahudi. kalau diserang mengabiskan beras jer kata di obama.Mengapa di Iraq yang masih belum pasti menpunyai nuklear begitu mudah diserang dan dijajah.Ini merupakan satu propaganda amerika, yahudi dan sekutu untuk menakluki dunia untuk mendapat satu sumber yang tiada di negara lain iaitu minyak dan dengan sekali melindungi Yahudi tersebut. Di Libya dengan menggunakan NTC disogok dengan pangkat dan kekayaan pihak ini sanggup diperbodohkan oleh negara barat dan menjadi belaci negara barat pada masa akan datang. ini diibaratkan seperti menjual negara sendiri. Gaddafi dimata dunia adalah seorang pemimpin yang menegak kebenaran dan sanggup melawan kuasa-kuasa besar seperti di PBB. Kalau didalam negara hanya Allah sahaja yang tahu. T

    ReplyDelete
  7. Tapi kalau saya ni rakyat Libya dan diberi pilihan pada saya sekarang samaada saya mahu pilih pemimpin gaddafi walaupun dia kejam sekali pun berbanding kerajaan NTC boneka barat sekarang. saya akan pilih Gaddafi yang kejam tersebut sebagai pemimpin. Tapi kalau Gaddafi tidak kejam dia adalah pemimpin yang sangat masyhur dalam dunia Islam dan berada diantara kalangan pemimpin yang terbaik Dunia Islam dari zaman rasul hingga sekarang...

    ReplyDelete
  8. jgn mengaku buku hijau pas tp bangang tahap dajjalOctober 29, 2011 at 1:57 AM

    sapa yg bg komen kat sini pnh pergi libya? klu dah pegi bagus... klu tak pnh pegi jgn mandai2 nak kabo arwah ditaktor... percaya pada cnn... siapa punya? kapir laknat punya... klu dia kata malaysia huru-hara ko percaya? tak kan? klu org zimbabwe? ko rasa diorg percaya tak yg malaysia huru-hara? kluarkan gambar org tembak2, lari2, jatuh2. baru perang psiko ko dah kalah... perang psiko guna media massa... modes operandi serangan terhadap libya = yg berlaku kat iraq... takkan dalam buku hijau ko takde tertulis sejarah kejatuhan saddam hussien? malaysia? entah la... aku sedih sbb ada lg manusia yg mengaku bijak tp bodoh tahap dajjal... jgn jd org yg kufur nikmat... di beri akal utk pk... bkn ngadap muka buku je... siapa pun arwah, dia tetap seorang pemimpin islam yg berani... al-fatihah... semoga jihad beliau di balas syuga... insyaALLAH... semoga ALLAH ampuni dosaku yang menggunung ini... amin...

    ReplyDelete
  9. saya mahu jadi Muammar Gaddafi pemimpin yang hebat!!

    ReplyDelete
  10. org arab ni dri dulu bodoh..sng kena tipu dgn media..sbb tu smpai skrg org arab perang sesama islam..

    ReplyDelete
  11. orang Arab tak bodoh. yang perang tu adalah antara Islam Sunni dan syiah. Lagi satu, Saya ada ikuti perkembangan Muammar Ghadafi ni. Sejak dari rakyat gulingkan dia hinggalah dia berjaya dibunuh. Memang patut dia ditembak ... tengok macam mana dia layan rakyat dia? rakyat miskin, pemimpin kaya-raya, menindas rakyat dan merampas hak rakyat.

    ReplyDelete
  12. Hahahahah pasal ni pun nak betekak

    ReplyDelete